Vrid dig med (anagram)

Dagen idag har varit (och är) fylld av snor och politik. (Är inte det egentligen samma sak? Gult, kleggigt, segt. Eller rinnigt, slemmigt och oerhört irriterande. Men, ganska intressant också, ibland, och i lagom mängder. Politik alltså, inte snor. Eller?)

Att ha huvudet fullt av snor känns inte som det bästa när man ska ha stort-mega-jätte-samhälskunskapsprov. (Och då menar jag det fysiska snoret. Att ha huvudet fullt av politik hade nog varit ganska bra faktiskt.) En annan sak med Sh-prov är att vi inte kommer att ha någon ensemble vilket suger litegrann.

Jag har hört att man spränger en hel jävla massa hjärnceller när man nyser (men med det kanske det är som med att man blir jävligt ful resten av livet om vinden vänder när man gör grimaser). Jag kan i alla fall inte ha så många kvar nu då, efter idag (det kanske märks). Kanske lika många som jag hade i fredags? Jag vet inte. Ingen vet. (Jag tror jag ska gå och ringa Linda Bengtzing).

Uttrycket prosit, som man säger till en person som just nyst, är latin och betyder "må det gagna" (från prosum, "vara nyttig"). haha det visste ni inte! Och inte jag heller. (Och ungefär lika lite vet jag varför texten är här uppe.)

WAAATÄVÄÄÄÄ.
Nu har jag kommit till det stadiet att jag insett att jag inte skulle ha skjutit upp det sista läsandet tills nu. Provpaniken infinner sig och varför har jag inte pluggat mer? Då har jag ändå varit duktig och gjort en del idag. Och diskat också. Puh.

Åh, hur var det nu? Liv, jag förstår dig inte. Ganska mycket förstår jag inte. Ganska mycket vet jag inte om jag vill förstå. Som det här med Eukommissionen, det verkar mest jobbigt.
Annars då?
Jorå, solen skiner och det regnar och däremellan är det ganska mycket slask. Men lite snö också.

Nu låter det som att jag är asopepp och seg. Och det är jag. Men annars har helgen vart fin. Fredagsmaskeraden var aspepp. Lördagen var det mysigaste på länge. Idag var/är snorig men det var fint med lussebullar och Sagan om Ringen Extra material.

Nu undrar jag mest bara vart jag är på väg. Och om det är meningen att jag ska försöka läsa kartan och ta ut riktningen. Eller om jag bara ska spatsera runt. Och se om jag hittar någon trevlig stig. Wohooo, vilken underbar metafor.

Och så ser jag framemot en natt fylld av... ännu mer
SNOR!

Natti, natti.

Julklappsreklam på Tv4:
Till henne: tre nr av Elle
Till honom: tre nr av Allt om historia
Eh...?


Kommentarer
Postat av: Alko

Haha, juklappsreklamer är härligt fördomsfulla. På facebook läser jag "Systern vill säkert ha ett Playstation 2 och Singstar, men vad vill brorsan ha egentligen? Vi hjälper dig med bla bla..."

2008-12-16 @ 19:29:49
URL: http://secondofdecember.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0