Wuthering heights

På ensemblen i måndags bestämdes det att vi ska testa att spela en Kate Bush låt. Jag, som inte lyssnat på henne på ett långt tag nu, satte precis in skivan i min dator och insåg hur sjukt bra hon är. Iiihk, viss musik vill man bara typ... hoppa in i. Kate Bush gör sån musik. Även om jag tror att det är så med den att antingen älskar man den och tycker att hon är skitcool och helt genialisk eller så hatar man den och tycker att hon är galen och dum i huvudet. Galen är hon nog i och för sig. http://www.youtube.com/watch?v=xz07Hf5htfY&feature=related

Idag var en bra dag. Trots huvudvärk och enorm trötthet (jag höll på att somna på religionslektionen och på gympan gjorde jag ingen skillnad på mina medspelare och de i motsatta laget.) Fika på Espressohouse (i Uddevalla!!!) med Emma var trevligt och mycket bra. Puss på dig och sånt! Sen var det snabbvisit hos Stina och Västerskolans Julkonsert. Vi plus tre trettiondelar(eller hur många vi nu var) av 9D stod utanför kyrkan och var nostalgiska, ojade oss över att när vi kommer stå där när vi är fyrtio så är förmodligen Elisabeth och Eva pensionerade för ganska längesedan, pratade om återträff, och upprördes över gamla människors fräckhet (de gick före på det mest ohängda sätt jag varit med om!)

Yes och om konserten är inte så mycket att säga förutom att det var mycket nytt (sånt som vi minsann inte höll på med på vår tid) och lika finstämt som vanligt (med vissa undantag dock). Och jag kom på att vi håller på att gå ur tiden. Numera är det bara årskurs 7, 8, 9 - som fortfarande möjligtvis vet vilka vi är. Ahhh, vi är så gamla! (Ge mig en rulator, nu!)

Det är en kvinnlig författare i typ 30-40 årsåldern med dreads på TV! Fan vad coolt, sån ska jag också bli! Wiii!

Yap, bloggskrivandet var på topp idag. Nu ska jag läsa samhällskunskap.

("Lycka till med det!"
"Åh, Tack!")


Puss


( Ååhh, älska - http://www.youtube.com/watch?v=_BZsXVf6INc&feature=related)

Kommentarer
Postat av: Emma

DU kan vara bra!

2008-12-14 @ 20:49:51
URL: http://emmasvernling1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0