Oh God you're falling

Jag har inte bloggat på ett tag, av olika anledningar, men nu måste jag ju fira att mamma har tagit fram datorn igen! (Hon hade gömt den på typ fem olika ställen, modemet på ett ställe, datorn på ett osv. Ibland undrar man...) Idag har jag inte gjort nåt vettigt. Fast jag lagade lax och spenat. Himla gott.

Jah, nä nu sitter jag här och funderar på om jag ska skriva ett sjukt ointressant inlägg om vad jag har gjort idag eller om jag ska försöka komma på nåt smart och verka intelektuell (det pinsamma är ju att det stavas intellektuell.) Medan jag funderar på det så kan jag ge ett musiktips:
http://www.myspace.com/olleljungstrom
(Lyssna på Nåt för dom som väntar. Jag är i alla fall kär i den låten. Ni som känner att ni hatar Jocke Berg över allt annat på den här jorden och avlider varje gång han öppnar munnen kan ju lyssna på orginalversionen. Den är fin den med.)

Mitt hjärtas röst
kan nog vara ostämd ibland
instängd i ett bröst
en ambassad som saknar sitt land

Jag ser framemot (not) en helg som redan är helt uppbokad. Nog för att det är rätt så trevliga grejer men ändå. Det är som om allting bara rusar på. Och så har man inte minsta chans att hejda det. Som ett tåg. (Jag tror att det är en ganska vanlig metafor men förlåt det är inte så jävla lätt att vara originell hela tiden!)

Jag slipper i alla fall att göra om svenskaprovet (Tack Martin!) som jag fick total hjärnlöshet på. Jag tror att den gick iväg på fika eller nåt. Tog en pizza på Milano kanske.

Å hej och hå så tänkte jag ägna framtiden en liten tanke också. För det är så sjukt mycket jag ser framemot (och då menar jag saker som ligger lååååångt fram. Typ som när man fyller femtio och får en Jorden-runt-resa.) och jag tänker på alla som säger att man ska njuta av nuet. Fånga dagen och allt det där. Och det är ju sant. Man kan ju inte alltid längta efter imorgon. Det är ju som att vara katt och jaga efter sin egen svans (fast Aliss har bevisat att det faktiskt går att fånga den!) Men hur ska man kunna leva i nuet när det hela tiden glider en ur händerna? Nu är ju bara nu NU. Men inte nu, längre. Nu är det . Och nästa nu är framtid. Fast inte nu längre. Wihiiii jag älskar paradoxer!
I vilket fall ska jag till Syon nästa vecka. Tänkte boka tid imorgon om jag får tag på henne. För det är ju så viktigt att planera sin framtid. För snart är den nu.

Så jävla intellektuellt vet jag inte om det blev men alltid roar det väl någon (Jag skrattar. Haha.)

Dagens fråga:

Hur flyr man undan själviskheten

när egocentriska fyrkanter

dansar bakom ögonlocken?

Pussochkramochkärlek (för det är alltid trevligt)


Kommentarer
Postat av: Alko

Egocentriska fyrkanter, är man nätkändis då kanske? virveltrumman och cymbalen



Hooo, vi ses imorgon på gemum! Jag ska repa med falskspelande fioler hela resten av dagen nämligen :)

2008-11-16 @ 13:37:27
URL: http://secondofdecember.blogg.se/
Postat av: Emma

Har saknat din blogg! Ses imorn sötaste du <3

2008-11-16 @ 21:52:41
URL: http://emmasvernling1.blogg.se/
Postat av: Anonym

Alex, du kan vara ett trumset.

Emma, har saknat din med! Yes we diiid!

2008-11-17 @ 19:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0