Score!

Tänk
Det hade varit intressant att se sig själv genom en annan människas ögon. Och förmodligen mycket lärorikt.
men lite läskigt också
hur ser andra människor mig?

Men du

det spelar ju ingen roll

att vara unik är inget speciellt

22.42
Jaha. Naturkunskapsprov imorgon och hejochhå vad jag har pluggat och samhällskunskapsuppsats och hallådär hade visst lite kvar på den du...
Men hej, har vi hört det här förut eller?

22.43
Och att lyssna på två olika sorters musik samtidigt är mycket förvirrande och smått huvudvärksframkallande. But hey, mum's working. (And I'm not)


22.45
svar: JA, man kan sprängas av irritation. Och samtidigt veta att man inte har någon anledning men kan man styra sina jävla känslor? ("Nej men man kan påverka. Fast ibland måste man acceptera. Bara acceptera; okej nu känner jag såhär. Och inte lägga någon värdering i det. Bara betrakta känslan och acceptera den")

22.48
Tack Gode Gud (Gud?) för nu stängde hon av. Och visste ni att världens jävla sämsta program är Brölloppsform? Perfekta jävla svenssons med lite för mycket fett och lite för dåligt sexliv. Too bad, smekmånaden är över liksom.

22.51
Yes, jag blir bittrare för varje minut som går men jag vet faktiskt inte vad det beror på. Jag bara drogs med typ.

22.53
Klockan närmar sig elva men vad betyder tid egentligen? (Förutom ogiltig frånvaro, missade bussar, och alldeles för korta nätter.) Jag ska flytta någonstans där stress är lika främmande för befolkningen som en kam är för Reindfeldt. (Och det där skrev jag endast för att finally få med lite politik här)

22.57
Hej och hå tänk vad man kan göra för att skjuta upp det faktum att man någon gång måste ta tag i allt man måste göra. (Har någon kommit åt repeatknappen?) För jag är nog inte som Gustav Svensson. Jag inser att man på något sätt måste ta sig framåt, och lägga problem bakom sig.

22.59

23.00
Moon
without the sun you're just a dead celestial body
Yes, tjugo minuters blidderbladder. Och nu är det slut.

Jag ser framemot ett liv fyllt av ångest, dålig lön, relationsproblem, ångest, arbetslöshet, ekonomiskaproblem, ångest, deklarationer, hälsoproblem, ångest, sockerberoende, diskning, tidiga mornar, ångest, pasta, olyckor, ångest, misär, ensamma dagar, tvättmaskiner, panikångest, rörmokare, dåliga skämt, kaffeautomater, ångest, hål i tänderna, fetma, krånglande datorer, otrevliga busschafförer, ångest, dyrt toapapper, för små kläder, speglar, dåliga filmer, ångest, åldersnoja, depression, krogkvällar, alldeles för mycket prylar, ångest, skräp, inskränkta människor, radiohits, slask, ångest ...
Och mycket, mycket mer!

Och idag var världen väldigt vacker när solen lyste på allt och det enda jag såg var glitter. 


Kommentarer
Postat av: Alko

"Skitliv" är ett bra sammanfattningsord. Fast inget är egentligen särskilt pissigt, det beror bara på hur man ser det.



Eller så är utgångsläget pissigt, fast ibland tror vi att vi är nöjda med livet. Svår fråga. Eller dum fråga.

2008-11-21 @ 17:11:26
URL: http://secondofdecember.blogg.se/
Postat av: Emma

Livet är skit. Ska vi dö? Jag gjorde det nästan igår, inte alls.. ;) Tycker om dig!

2008-11-22 @ 15:46:36
URL: http://emmasvernling1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0